مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 15:202023-07-02اقتصادي

آمار جدید سرمایه گذاری خارجی در ایران با چاشنی برجام و تحریم


دلیل افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی در دوره اجرای برجام مربوط به پروژه های سرمایه گذاری «جدید» نیست، بلکه سرمایه گذاران قبلی از این فرصت برای تکمیل پروژه های پیشین خود استفاده کردند که با آغاز تحریم، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق گزارش جدید آنکتاد با عنوان سرمایه گذاری خارجی جهان 2023 (تصویر 1)، میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران در سال گذشته میلادی فقط 1.

5 میلیارد دلار بوده است.

  میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در ایران در سال 2021 معادل 1 میلیارد و 425 میلیون دلار بود؛ یعنی میزان سرمایه گذاری خارجی در ایران در سال 2022 با افزایش (75 میلیون دلاری) 5 درصدی مواجه شده است.

تصویر 1 این آمار در حالی است که طبق گزارش سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران (تصویر 2)، ارزش مجوز معتبر صادر شده برای سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم دو برابر شده و در سال اول دولت سیزدهم به 4.

8 میلیارد دلار رسیده است.

دقت کنید که در تعریف این سازمان، مجوز معتبر سرمایه گذاری خارجی به معنای ارزش پروژه هایی است که تعریف شده و منابع مالی آنها در حال تزریق است و این تعریف با تعریف جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی تفاوت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار جدید سرمایه گذاری خارجی در ایران با چاشنی برجام و تحریم

آمار جدید سرمایه گذاری خارجی در ایران با چاشنی برجام و تحریم