مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 08:502023-06-28فرهنگي

حرکت صدها هزار زائر از مشعر به سوی منا آغاز شد + فیلم


صدها هزار زائر که از دو روز پیش در حال انجام دادن مناسک حج تمتع در مشاعر مقدسه در صحرای عربستان هستند، صبح امروز چهارشنبه (دهم ذی الحجه) حرکت خود را از مشعر به سوی منا آغاز کردند.

- صدها هزار زائر که از دو روز پیش در حال انجام دادن مناسک حج تمتع در مشاعر مقدسه در صحرای عربستان هستند، صبح امروز چهارشنبه (دهم ذی الحجه) حرکت خود را از مشعر به سوی منا آغاز کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حج گزاران که از دو روز پیش، مناسک خود در مشاعر مقدسه را با وقوف در عرفات آغاز کرده بودند، شب گذشته در مشعر (مزدلفه) وقوف داشتند و امروز هنگام طلوع آفتاب، راه سرزمین منا را با پای پیاده در پیش گرفتند.

بر اساس احکام شرعی، حج گزاران پس از غروب آفتاب روز نهم ذی الحجه از سرزمین عرفات به طرف مشعرالحرام حرکت می کنند و در این دره که راهرو و دالان ورودی به حرم امن الهی است، شبی را بیتوته و از همانجا، سنگریزه هایی را برای رمی جمرات جمع آوری می کنند تا در روز دهم (امروز) شیطان را در منا رمی کنند و او را از خود فراری دهند.

در مشعر، انسان حج گزار، شب را در صحرایی بدون چادر می گذراند و تا صبح به راز و نیاز و ذکر پروردگار خویش مشغول است.

زائران پس از وقوف و بیتوته شب دهم در مشعرالحرام، بین الطلوعین را در مرز مزدلفه می مانند و بعد از طلوع آفتاب با گذر از مسیر تقریباً سه کی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت صدها هزار زائر از مشعر به سوی منا آغاز شد + فیلم

حرکت صدها هزار زائر از مشعر به سوی منا آغاز شد + فیلم