مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 21:252023-07-16بين الملل

3 گزینه آمریکایی ها برای توافق در سالگرد مرگ برجام چیست؟


بازگشت به نقطه صفر، خط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات است و آمریکایی ها به هیچ عنوان حق نخواهند داشت تحریم های رفع شده را دوباره با یک اشاره کوچک فعال سازند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مشرق نوشت: پس از حذف ریچارد نفیو که خود را معمار تحریم های فلج کننده ایران می دانست، این بار نوبت به رابرت مالی رسید که از اتوبوس تیم مذاکره کننده آمریکایی ها پیاده شود.

رابرت مالی در سال های اخیر دومین چهره مشهور و نماینده آمریکا در مذاکرات با ایران بوده و بسیاری او را مردی با اختیارات تام در مورد پرونده ایران می دانستند.

به باور بسیاری از کارشناسان سیاست خارجه حذف رابرت مالی از تیم مذاکره کننده اتفاقی نبوده و دارای دلایلی پیچیده است.

در حالی تا همین چند روز قبل کاخ سفید ادعا می کرد که مجوز امنیتی مالی به دلیل کوتاهی او در نگهداری اسناد محرمانه معلق شده و او برای مدتی کوتاه به مرخصی رفته است، حالا نام و عکس رابرت مالی از صفحه رسمی توییتری دفتر نماینده آمریکا در امور مربوط به ایران حذف شده و به جای عکس و نام مالی، نام و تصویر آبرام پالی، معاون او را جایگزین گردیده است.

حذف نام و تصویر رابرت مالی از حساب توییتری دفتر امور ایران در وزارت خارجه آمریکا یک پیام کوتاه اما روشن دارد، رابرت مالی به پایان خط رسیده و اخراج است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 گزینه آمریکایی ها برای توافق در سالگرد مرگ برجام چیست؟

3 گزینه آمریکایی ها برای توافق در سالگرد مرگ برجام چیست؟