مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 18:252023-07-02اقتصادي

3 سناریویِ آخرالزمانی در مورد سیاست جهانی چین


برخی تحلیلگران بر این باورند که اگر روندِ رشد اقتصادی چین متوقف شده و یا معکوس گردد، شرایط برای چین تا حد زیادی تغییر خواهد کرد و این کشور با چالش های جدی و عدیده ای، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فرارو، بسیاری از تحلیلگران و اندیمشندان حوزه روابط بین الملل، توجه ویژه ای را جهت فهم بهتر و بیشترِ سیاست خارجی چین و کنش های بین المللی آن معطوف می کنند.

دلیل این مساله نیز روشن است.

چین با برنامه ریزی و نگاهی هدفمند توانسته از کشوری هم ردیف با دولت های ضعیف آفریقایی در دهه 1970 میلادی، به یک ابرقدرت جهانی در عصر حاضر تبدیل شود.

 اندیشکده های معتبر آمریکایی در تحلیل های خود به این نکته اشاره دارند که چین می تواند تا قبل از سال 2050، جایگزین آمریکا شود.

چینی ها بیش از چهار دهه است که راهبرد توسعه تدریجی و مداوم قدرت خود با تمرکز بر گفتمان اقتصادیشان را در دستورکار قرار داده اند و عملا همه امکانات خود را به خدمت اهداف و منافع اقتصادی خود درآورده اند.

اساسا با تکیه بر همین نگاه نیز بوده که چین در فاصله میان سال های 2000 تا 2009 میلادی، از یک بازیگر پیرامونی در قاره آفریقا، به شریک اول تجاری این قاره تبدیل می شود.

موقعیتی که چین هنوز هم آن را حفظ کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 سناریویِ آخرالزمانی در مورد سیاست جهانی چین

3 سناریویِ آخرالزمانی در مورد سیاست جهانی چین