مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 10:002023-07-18اقتصادي

واردات گوشت قرمز و دام زنده چه تاثیری بر بازار می گذارد؟


گرچه بسیاری از دست اندرکاران حوزه دام معتقدند که واردات گوشت قرمز و دام زنده عاملی برای تنظیم بازار داخل است، اما وزارت جهاد کشاورزی در اتخاذ سیاست ها نباید حمایت از تولیدکننده و تولید داخل را نادیده بگیرد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: چندماهی است که بازار گوشت قرمز تحت تاثیر عوامل مختلف با نوساناتی روبرو شده است به طوریکه وعده مسئولان مبنی بر آرامش بازار همزمان با افزایش عرضه دام داخل و واردات گوشت محقق نشده است.

هرچند برخی کارشناسان اذعان می کنند که برخی افراد با برهم زدن جو بازار بدنبال دریافت مجوز واردات و سود حاصل از آن هستند چراکه قیمت دام و گوشت قرمز هیچ تناسبی با یکدیگر ندارد.

بنابر آمار اعلامی سرانه مصرف گوشت قرمز در پی افزایش قیمت و کاهش قدرت خرید خانوار به 6 تا 8 کیلوگرم رسیده است که به نظر می رسد این رقم دقیق نیست چراکه با جایگزینی گوشت مرغ در سبد خانوار، سرانه مصرف گوشت قرمز کاهش یافته است.

آقای شاهپور علایی مقدم سرپرست معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد از متوسط واردات سالانه 100 هزار تن گوشت قرمز طی 10 سال اخیر خبر داد و گفت: جایگاه ویژه گوشت دام در سبد غذایی مردم و مواد معدنی و مغذی موجود در آن، اهمیت واردات گوشت را برای تأمین نیاز افراد مشخص می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات گوشت قرمز و دام زنده چه تاثیری بر بازار می گذارد؟

واردات گوشت قرمز و دام زنده چه تاثیری بر بازار می گذارد؟