مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 17:002023-06-28اجتماعي

فاجعه در مسجد 800 ساله + عکس


نم همه جا را برداشته است، شوره روی دیوار 800 ساله به وضوح دیده می شود، خشت ها به راحتی از بدنه جدا می شوند، بندکشی بین آجرهای تاریخی به شکلی ناشیانه با سیمان انجام شده است.

- این وضع فاجعه آمیز مسجد جامع ورامین است که از دوره حکمرانی مغول ها بر ایران به جای مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حدود یک سال پیش ژیلا خدادادی ـ رییس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین ـ از آغاز مرمت این مسجد تاریخی خبر داده و گفته بود: در این مرحله از بازسازی و مرمت، عملیات بندکشی ایوان های دو طرف محراب مسجد و ایوان های ضلع شرقی اجرا و پنجره های ضلع شرقی تعمیر و ایزوگام سقف و پشت بام مسجد جامع، ترمیم جداره ها و اجرای کف فرش آجری پشت بام مسجد جامع و تعمیر درهای چوبی ورودی جامع انجام می شود.

مرمت مسجد جامع ورامین با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان انجام شد، 300 میلیون تومان آن را استانداری تهران و 300 میلیون تومان دیگر را اداره کل میراث فرهنگی استان تهران تأمین کرد، اما حالا پس از گذشت یک سال، وضع امروز این مسجد تاریخی، تمام مرمت ها و پولی را که خرج آن شده است زیر سوال می برد و این پرسش را مطرح کرده که طرح مرمت مسجد کجا و چگونه تهیه، تایید و اجرا شده است؟ رطوبت در بخش های زیادی از مسجد جامع ورامین مشاهده می شود، باران به همه جا نفوذ کرده است، ردپ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاجعه در مسجد 800 ساله + عکس

فاجعه در مسجد 800 ساله + عکس