مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 20:352023-07-15سياسي

زنگنه: سامانه ای برای شفاف سازی اموال و مستغلات و سهام داری بانک ها ایجاد می شود


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کمیسیون درباره ایجاد سامانه ای برای شفاف سازی اموال و مستغلات و سهام داری بانک ها خبر داد.

- سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه از مصوبه این کمیسیون درباره ایجاد سامانه ای برای شفاف سازی اموال و مستغلات و سهام داری بانک ها خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محسن زنگنه در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق گفت: در این جلسه ماده 8 لایحه برنامه هفتم توسعه درباره مهار تورم و اصلاح نظام بانکی بررسی شد؛ تورم یکی از مسائل و مشکلات اقتصادی است که مقام معظم رهبری نیز بر مهار تورم تاکید دارند.

وی ادامه داد: بی انضباطی بانکها از عوامل ایجاد تورم است.

وقتی بانکها بیش از حد مقرر خود تسهیلات ارائه می کنند، دچار بی انضباطی می شوند، رویکردی که می تواند به خلق پول و تورم دامن زند.

بر این اساس کمیسیون تلفیق در ماده 8 بانکها را ملزم کرد تا کفایت سرمایه خودشان را تعدیل کنند که یکی از شاخص های سنجش انضباط آنها محسوب می شود.

همچنین جدولی در این ماده پیش بینی شده که بانکهایی که نسبت کفایت سرمایه شان پایین است، باید خودشان را به سطح این جدول برسانند.

زنگنه افزود: کمیسیون تلفیق بانک ها را ملزم کرد تا در راستای تامین سرمایه مورد نظرشان، دارایی های خود اعم از اموال منقول و غیر منقول را واگذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگنه: سامانه ای برای شفاف سازی اموال و مستغلات و سهام داری بانک ها ایجاد می شود

زنگنه: سامانه ای برای شفاف سازی اموال و مستغلات و سهام داری بانک ها ایجاد می شود