مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 07:072023-07-11سياسي

آیا شهید فهمیده گیلان را می شناسید؟


در میان خیل عظیم شهدای گیلانی عملیات بیت المقدس، نام نوجوان دوازده ساله «سید احمد سادات کیایی»، گواهی بر غیرت و مردانگی و دلاورمردی مردم دیار میرزا کوچک جنگلی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، شهید سید احمد سادات کیایی در بیستم اردیبهشت ماه سال 1349 در خانواده مومن و کشاورز در روستای پایین محله چاف لنگرود از توابع شهرستان لنگرود و در خانواده دیده به جهان گشود.

  او در دامان مادری مهربان و پدری زحمتکش پرورش یافت و در سن هفت سالگی در مدرسه ابتدایی چاف (شهید فرزوق) در محله خود به تحصیل پرداخت.

  سیداحمد پس از پیروزی انقلاب و با تشکیل بسیج، عاشقانه در مکتب عشق ثبت نام کرد و با آن سن کمی که داشت در پایگاه بسیج محل خود فعالیت بسیار خوبی داشت و حدود دو سالی از فضای جنگ عراق علیه ملت ایران گذشته بود که سید احمد به عنوان یک بسیجی عاشق امام (ره) که 12 سال سن داشت برای اعزام به جبهه ثبت نام و دوره آموزشی را طی کرد و بعد از آموزش عازم جبهه های حق علیه باطل شد.

  وی با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، با اذن پدر و مادر با ثبت نام در بسیج محل وارد شهرستان تنکابن شد و پس از گذراندن دوره مقدماتی آموزش به همراه لشکر 25کربلا وارد منطقه عملیاتی سُتبان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا شهید فهمیده گیلان را می شناسید؟

آیا شهید فهمیده گیلان را می شناسید؟