مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 10:552023-07-21سياسي

برگزاری مراسم عزای حسینی در بیش از 2500 نقطه در سیستان و بلوچستان


مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: عزاداری های محرم در بیش از دو هزار و 500 نقطه از سطح این استان پهناور در حال اجرا است.

- حجت الاسلام و المسلمین مصطفی جهانشاهی در گفتگو با، ضمن عرض تسلیت به مناسب ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، افزود: از اول محرم الحرام، عزاداری های محرم الحرام همزمان با سراسر دنیا در بیش از دو هزار 500 مسجد، هیئت مذهبی، حسینیه، تکیه ها، خانه های دین و زندگی، هیئت های خانگی و سیار و غیره آغاز شده و مردم این استان پهناور تا پاسی از شب به عزاداری و سوگواری سیدوسالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام می پردازند.

وی ادامه داد: از حدود یک هفته گذشته به صورت جدی سیاه پوشی شهرهای استان در اولویت عزاداران قرار گرفت و همراه با دستگاه های اجرایی و نهادهایی به مثل شهرداری ها شاهد سیاه پوشی خیابان ها، معابر و غیره بودیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: برگزاری مراسم همچون مقتل خوانی، اجرای تعزیه، اجرای تئاتر، نمایشگاه های مختلف، دسته روی ها، پذیرایی از عزاداران حسینی توسط مواکب و ایستگاه های صلواتی، اجرای برنامه خیمه سوزان، تجلیل از پیرغلامان حسینی و غیره از جمله برنامه های محرم الحرام 1445 در سیستان و بلوچستان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری مراسم عزای حسینی در بیش از 2500 نقطه در سیستان و بلوچستان

برگزاری مراسم عزای حسینی در بیش از 2500 نقطه در سیستان و بلوچستان