مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 11:552023-07-16سياسي

تدریس خلاقیت به عنوان یک ضرورت، در سراسر سیستم آموزشی ما باید اجرا شود


یک کارشناس ارشد علوم شناختی با اشاره به گنجانده شدن خلاقیت در دروس ملی برخی کشورها، گفت: در کشور ما نیز، نیاز است تدریس خلاقیت به عنوان یک ضرورت، - در سراسر سیستم آموزشی عملیاتی و اجرا شود.

مهدیا مصباحی در گفت وگو با ایسنا و در تعریف واژه خلاقیت عنوان کرد: از آنجا که خلاقیت واژه و مفهومی انتزاعی تصور می شود، هر کسی بر مبنای برداشت خود ممکن است تعاریف متفاوتی از خلاقیت بیان کند.

خلاقیت مفهومی پیچیده، گیج کننده، چندوجهی و اسرارآمیز است.

وی با بیان اینکه محققین و اندیشمندان حوزه خلاقیت، تعاریف متنوع و متفاوتی از خلاقیت بیان کرده اند، افزود: برای رسیدن به درک درست از مفهوم خلاقیت، باید به خروجی خلاق توجه کرد که خلاقیت را نوعی تفکر و ایده پردازی، حل مساله، رفتار، رویه، محصول و خدمات خلاقانه تلقی می کند، اما آنچه که ویژگی مشترک خروجی خلاق نامیده می شود تازگی، ابتکار ارزشمندی و سودمندی است.

این کارشناس حوزه خلاقیت تاکید کرد: در قرن بیست و یکم، خلاقیت یکی از مهارت های کلیدی برای رفع نیازها و حل مسائل پیچیده عنوان شده است و می تواند رکن اساسی در پیشرفت های فردی و توسعه اقتصادی، اجتماعی، سازمانی و شخصی باشد.

در آینده نیاز بشر به مهارت و توانایی های شناختی از جمله تفکر، خلاقیت، ایده پردازی، حل مسأله و عوامل شناختی بیش از گذشته خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدریس خلاقیت به عنوان یک ضرورت، در سراسر سیستم آموزشی ما باید اجرا شود

تدریس خلاقیت به عنوان یک ضرورت، در سراسر سیستم آموزشی ما باید اجرا شود