مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 10:502023-07-06حوادث

قاچاق سوخت نابودی محیط زیست را به همراه دارد


قاچاق سوخت نابودی محیط زیست و ضربه به آبزیان دریایی را به همراه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پرویز امیری قاچاق سوخت یکی از مهم ترین عوامل موثر در نابودی محیط زیست در نوار ساحلی و از بین رفتن آبزیان دریایی دانست.

وی، قاچاق سوخت را جایگزینی نامتعارف برای امرار معاش مردم در نوار ساحلی دانست و اظهار داشت: این پدیده شوم علاوه بر خسارت های فراوان زیست محیطی، امنیت اقتصادی منطقه را نیز به خطر انداخته است.

سرهنگ امیری در پاسخ به سؤالی در خصوص رهاسازی و پاره کردن مشک های سوختی توسط قاچاقچیان در دریا ضمن اشاره به اینکه مشک های رها شده به محض رویت توسط مرزبانان سریعاً توقیف و با ملاحظات ایمنی به مکانی امن و دور از سایت های پرورش میگو انتقال و با حضور عوامل شرکت نفت تخلیه می شود، خاطرنشان کرد: این محفظه های پلاستیکی در هنگام حمل توسط قاچاقچیان نیز با برخورد با لبه های خورها، سنگ لاخها و درختان دریایی دچار پارگی شده و در نتیجه سوخت به دریا نفوذ و باعث آلودگی محیط زیست در دریا می شود.

وی در ادامه افزود: بسیاری از شناورهای فاقد هویت که تعداد آنان بسیار زیاد است، هنگام مشاهده مرزبانان در دریا برای فرار از جریمه احتمالی سوخت های قاچاق را به دریا تخلیه می کنند که این سوخت ها وارد خورها شده و از آن طریق وارد سایت های پرورش میگو شده و باعث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق سوخت نابودی محیط زیست را به همراه دارد

قاچاق سوخت نابودی محیط زیست را به همراه دارد