مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 18:302023-07-01بين الملل

وزیر خارجه هند: به این زودی سفیری به افغانستان نمی فرستیم


وزیر خارجه هند اعلام کرد که مصمم است برخی از فعالیت های سفارت دهلی نو در کابل را حفظ کند، اما به این زودی سفیری به افغانستان نخواهد فرستاد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، اس جی شنکر وزیر خارجه هند در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که با توجه به اوضاع افغانستان، دولت هند اکنون تصمیم ندارد سفیری به کابل بفرستد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری آوا، هند در موقعیتی نیست که بتواند درباره رویدادهای اخیر افغانستان قضاوت غیرواقع بینانه و زودهنگامی کند.

اس جی شنکر که در نشستی خبری در مرکز بین المللی هند در دهلی نو صحبت می کرد، در پاسخ به پرسشی گفت که هند مصمم است برخی از فعالیت های سفارتش را در کابل حفظ کند، اما به این زودی ها سفیری به افغانستان نخواهد فرستاد.

وی با اشاره به اینکه هدف دهلی نو کمک به مردم افغانستان است، اضافه کرد: ما تصمیم گرفتیم که سفارت خود را (در افغانستان) حفظ کنیم، اما نه در سطح سفیر.

بسیاری از کشورهای دیگر همین کار را کرده اند.

آن ها سفیران خود را از افغانستان بازگردانده اند.

ما بر بخش هایی تمرکز داریم که باور داریم بر مردم افغانستان اثرگذار است.

با این حال، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت موقت طالبان در افغانستان ضمن درخواست از هند برای اعزام سفیر به افغانستان چندی قبل تاکید کرده بود که هیچ تهدیدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه هند: به این زودی سفیری به افغانستان نمی فرستیم

وزیر خارجه هند: به این زودی سفیری به افغانستان نمی فرستیم