مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 08:252023-07-08سياسي

کار بزرگ «مهمونی 10 کیلومتری» ماندگار کردن تصویر زیبای غدیر بود


تجربه موفق مردم ایران در برگزاری باشکوه «مهمونی 10 کیلومتری غدیر» می تواند نویدبخش این باشد که این آیین نشاط آفرین، معنوی و پر شور و حال همانند کنگره عظیم اربعین تبدیل به آیینی جهانی شود.

- تجربه موفق مردم ایران در برگزاری باشکوه مهمونی 10 کیلومتری غدیر می تواند نویدبخش این باشد که این آیین نشاط آفرین، معنوی و پر شور و حال همانند کنگره عظیم اربعین تبدیل به آیینی جهانی شود.

خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه: دیروز و دیشب در تهران به عنوان قلب جشن های عید غدیر خم و در سراسر شهرهای بزرگ و کوچک کشور اسلامی صحنه های زیبایی خلق شد.

تصاویری که در حافظه تاریخی ایرانیان می ماند.

دیروز جمع بی شماری از محبان و شیعیان امیرالمومنین علیه السلام با حضور تاریخی خود در بزرگترین جشن آیینی که دیگر از این به بعد می توان بزرگترین جشن آیینی سال ایرانی ها، نشان دادند که هنوز دین و علایق دینی، بزرگترین عامل اتحاد و همدلی همه ملت ایران خواهد بود.

نگاهی به معناشناسی واژه عید نشان می دهد که تدارک جشن بزرگ مهمونی 10 کیلومتری غدیر چقدر با اصل و اساس عید هماهنگ و همسو است.

عید در اصل از فعل عاد (عود) یعود اشتقاق یافته است و معانی مختلفی برای آن ذکر کرده اند، از جمله گفته اند: روز فراهم آمدن قوم و هر روز که در آن، انجمن یا تذکار فضیلت مند یا حادثه ی بزرگی باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کار بزرگ «مهمونی 10 کیلومتری» ماندگار کردن تصویر زیبای غدیر بود

کار بزرگ «مهمونی 10 کیلومتری» ماندگار کردن تصویر زیبای غدیر بود