مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 12:252023-07-06بين الملل

نخستین دیدار وزرای خارجه ایران و سودان بعد از هفت سال و نیم قطع روابط دیپلماتیک


وزرای خارجه ایران و سودان بعد از هفت سال و نیم قطع روابط دیپلماتیک در حاشیه نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو دیدار و گفت وگو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان حضور دارد، امروز (پنجشنبه) 15 تیرماه و در حاشیه این نشست با همتای سودانی خود دیدار و گفت وگو کرد.

  این نخستین دیدار وزرای خارجه ایران و سودان بعد از هفت سال و نیم قطع روابط دیپلماتیک دو کشور است.

سودان دی ماه 1394 و پس از قطع روابط عربستان سعودی با ایران در پی حمله به سفارت و سرکنسولگری این کشور در جمهوری اسلامی ایران و به تبع عربستان اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با ایران کرد.

ایران و عربستان سعودی در 19 اسفند 1401 و بعد از پنج دور گفت وگو در عراق و سه دور گفت وگو در عمان، در پی چند روز مذاکره در پکن توافق کردند که مناسبات دیپلماتیک را از سر بگیرند و بعد از آن هم در 17 فروردین 1402 وزرای خارجه ایران و عربستان در پکن دیدار و بیانیه مشترکی صادر کردند.

پس از آن هیأت های فنی به پایتخت ها سفر کردند و در نهایت در خرداد ماه سالجاری سفارت ایران در ریاض و سرکنسولگری ایران در جده و همچنین دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین دیدار وزرای خارجه ایران و سودان بعد از هفت سال و نیم قطع روابط دیپلماتیک

نخستین دیدار وزرای خارجه ایران و سودان بعد از هفت سال و نیم قطع روابط دیپلماتیک