مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 15:152023-07-02بين الملل

اشتباه مرکل را تکرار نکنید؛ نپذیرفتن کی یف در ناتو خودکشی است


وزیر خارجه اوکراین می گوید که ناتو باید از گذشته درس گرفته و مثل 15 سال پیش که به دستور صدراعظم وقت آلمان درخواست کی یف را رد کرد، این بار چنین اشتباهی را مرتکب نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین با اشاره به تصمیم آنگلا مرکلا، صدراعظم سابق آلمان که به گفته وی 15 سال پیش مانع پیوستن کی یف به ناتو شد، تاکید کرد که این ائتلاف نظامی نباید دوباره آن اشتباه را تکرار کند.

وزیر خارجه اوکراین در گفت وگو با شرکت انتشاراتی و رسانه ای اکسل اشپرینگر مستقر در برلین، خطاب به ناتو گفت: اشتباهی که مرکل در سال 2008 در بخارست مرتکب شد و قویا با هرگونه پیشرفت در عضویت اوکراین در ناتو مخالفت کرد را تکرار نکنید.

کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در سال 2008 از ارائه برنامه اقدام عضویت/MAP برای اوکراین خودداری کردند؛ این برنامه نقشه راهی، برای تبدیل شدن به عضو تمام عیار این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکاست.

مرکل که در سال 2021 صحنه سیاست را ترک کرد، همواره از مخالفتش با ارائه برنامه به اوکراین دفاع کرده و علاوه بر این، از سیاست های قبلی اش در قبال روسیه ابراز پشیمانی نکرده است.

کولبا مدعی شد که پس از پایان جنگ، نپذیرفتن اوکراین در ناتو، برای اروپا به مثابه خودکشی است زیرا این(عدم پذیرش) بدان م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتباه مرکل را تکرار نکنید؛ نپذیرفتن کی یف در ناتو خودکشی است

اشتباه مرکل را تکرار نکنید؛ نپذیرفتن کی یف در ناتو خودکشی است