مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 09:352023-07-07پزشكي

اقوام مازنی و گیلکی در معرض تهدید کم جمعیتی


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با کاهش جمعیت بسیاری از اقوام که در خطر انقراض هستند، گفت: در این میان، کاهش جمعیت در استان های شمالی موجب شده اقوام مازنی و گیلکی به شدت در معرض تهدید قرار گیرند.

- اقوام "مازنی" و "گیلکی" در معرض تهدید کم جمعیتی ایسنا/مازندران معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با کاهش جمعیت بسیاری از اقوام که در خطر انقراض هستند، گفت: در این میان، کاهش جمعیت در استان های شمالی موجب شده اقوام مازنی و گیلکی به شدت در معرض تهدید قرار گیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر عباس علیپور در همایش جوانی جمعیت و آیین واگذاری زمین در راستای حمایت از خانواده با اعلام اینکه بهم خوردن ترکیب سنی جمعیت را شاهد هستیم و پیرتر شده ایم، افزود: کاهش جمعیت موجب بهم خوردن ترکیب فرهنگی و قومیتی نیز می شود.

سقوط نرخ باروری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه نرخ باروری و سطح جانشینی به دو و یک دهم رسیده است، گفت: نرخ باروری وابسته به این است که چند خانم در سن باروری داریم، تعداد زنان ازدواج کرده چه میزان است و اینکه اوج باروری باید بین 20 تا 30 سالگی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقوام مازنی و گیلکی در معرض تهدید کم جمعیتی

اقوام مازنی و گیلکی در معرض تهدید کم جمعیتی