مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 23:052023-07-03سياسي

«خیام» نقشه های کشور را بِروز می کند


با امضای تفاهم نامه بین سازمان نقشه برداری و سازمان فضایی ایران، نقشه های کشور با تصاویر ماهواره خیام بِروز می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فضایی ایران، صبح روز دوشنبه، 12 تیر ماه سال جاری،  حسن سالاریه معاون وزیر و رییس سازمان فضایی ایران و علی جاویدانه رییس سازمان نقشه برداری کشور، طی یک نشست مشترک، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

سالاریه با بیان اینکه این تفاهم نامه با هدف بهره برداری مناسب و موثر از فناوری های فضایی در حوزه علوم ژئوماتیک و نقشه برداری به امضا رسید، گفت: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد، سازمان فضایی ایران در زمینه ارائه تصاویر ماهواره ای و داده های فضاپایه، با سازمان نقشه برداری کشور همکاری نماید.

وی افزود: تصاویر ماهواره ای قابل ارائه شامل تصاویر ماهواره خیام با قدرت تفکیک مکانی یک متر به منظور تولید و به روزرسانی نقشه های پوششی کشور و نیز سایر داده های ماهواره ای مورد نیاز سازمان نقشه برداری کشور است که در ایستگاه های زمینی سازمان فضایی ایران دریافت می شود.

رییس سازمان فضایی ایران از دیگر مفاد این تفاهم نامه به همکاری طرفین در زمینه های گوناگون هم چون تولید و به روزرسانی اطلس های ملی، پایش ماهواره ای مخاطرات طبیعی، تولید سامانه های کاربردی و خدمات ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خیام» نقشه های کشور را بِروز می کند

«خیام» نقشه های کشور را بِروز می کند