مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 12:402023-06-24اجتماعي

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در خراسان جنوبی


کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: تا فردا در منطقه شاهد وزش باد شدید همراه با گرد و خاک خواهیم بود، ضمن اینکه در مرز شرقی وزش باد لحظه ای منجر به خسارت خواهد شد.

- جواد نخعی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کمینه دما هوا امروز در بیرجند نسبت به روز گذشته یک درجه افزایش داشته اما دمای فعلی آن 4 درجه کاهش نسبت به روز گذشته نشان می دهد.

وی تصریح کرد: همانطور که انتظار داشتیم طی 24 ساعت گذشته با تقویت و گسترش بادهای 120 روزه شاهد وزش باد شدید، گرد و خاک و آسمان غبارآلود همراه با کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان بوده ایم.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: در طی 24 ساعت گذشته دید افقی در حاجی آباد زیرکوه به هزار متر، در بیرجند به 3500 متر، در قاین به 5 هزار متر و در طبس به 6 کیلومتر رسیده است.

نخعی افزود: همچنین در روز گذشته بیشینه وزش باد لحظه ای در علی آباد زارعین 79 کیلومتر در ساعت، بندان 72 کیلومتر در ساعت، بیرجند 61 کیلومتر در ساعت، زهان 54 کیلومتر در ساعت و در سرایان به 50 کیلومتر در ساعت رسیده است.

وی با بیان اینکه بر اساس الگوی نقشه های هواشناسی این وضعیت تا فردا در منطقه پیش بینی می شود، یادآور شد: ضمن اینکه در مرز شرقی و نقاطی از شمال طبس و منطقه سه قلعه سرایان گاهی خیزش گرد و خاک می تواند موجب خسارت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در خراسان جنوبی

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در خراسان جنوبی