مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 11:402023-07-16اقتصادي

3 پروژه تامین آب کمی و کیفی در شهر بجستان عملیاتی شد


سه پروژه تامین آب کمی و کیفی و پایدار در شهرستان بجستان عملیاتی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدرضا اکبرنیا این پروژه ها را ساخت مخزن ذخیره، کیفی سازی و تعدیل فشار در خط انتقال آب شهر بجستان برشمرد.

مدیر امور آب فاضلاب بجستان با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت ذخیره آب این شهر 12 هزارنفری اظهار کرد: مخزن ذخیره سه هزار موجود کفاف نیاز مشترکان را نمی داد بنابراین با ساخت یک باب مخزن جدید با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال، توان ذخیره سازی آب در بجستان به شش هزار مترمکعب افزایش یافت.

وی با اشاره به دشت منصوری به عنوان منبع تأمین 90 درصد آب شرب بجستان خاطر نشان کرد: با توجه به انتقال آب شرب مشترکان از این دشت، با فاصله 35 کیلومتری و اختلاف سطح 500 متر و فشار 24 بار که سبب بروز اتفاقات متعدد در طول مسیر می شود، احداث ایستگاه پمپاژ در دستور کار قرار گرفت که با بهره برداری از آن تا پایان مردادماه امسال، فشار خط به نصف کاهش خواهد یافت.

اکبرنیا پروژه سوم را کیفی سازی آب مشترکان اعلام کرد و در همین رابطه از ساخت سوله، مخزن و ابنیه در بجستان خبر داد و گفت: 90 میلیارد ریال تا این مرحله در اجرای پروژه هزینه شده است و 300 میلیارد ریال هم به عنوان برآورد اولیه برای خرید دستگاه تصفیه آب هزینه خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 پروژه تامین آب کمی و کیفی در شهر بجستان عملیاتی شد

3 پروژه تامین آب کمی و کیفی در شهر بجستان عملیاتی شد