مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 13:302023-06-30اجتماعي

سیلزدگان سیستان و بلوچستان مراقب حمله گاندوها باشند


مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب این استان احتمال خروج تمساح پوزه کوتاه (گاندو) از برکه وجود دارد که مردم باید به شدت مراقب حمله آنها باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، داود میرشکار اظهار کرد: گاندو با حفر کانالی که چندین متر عمق داشته و طول آن تا 15 متر می رسد، هم پناهگاهی برای زندگی و استراحت خود در ساعت های گرم روز تهیه می کند و هم از تبخیر آب جلوگیری کرده و با ذخیره آب در کانال ها به حفظ آب برکه ها و تالاب ها در فصل های گرم و ایام خشکسالی کمک می کنند.

وی افزود: با وجود وسعت بسیار زیاد زیستگاه تمساح پوزه کوتاه و عدم امکان حصارکشی و ایجاد محدودیت، علاوه بر نصب تابلوهای جدید هشداردهنده و گشت و کنترل مداوم همیاران و محیط بانان این اداره کل، مباحث آموزشی نیز در روش های گوناگون در منطقه اجرا شده؛ اما متأسفانه بی احتیاطی و عدم توجه به علایم هشداردهنده گاهی موجب بروز حوادث ناگواری می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارندگی های اخیر و سیلاب به وجود آمده در جنوب سیستان و بلوچستان و با توجه به سرریزشدن آب رودخانه ها و سدها در منطقه و به تبع آن، شرایط جوی، استرس و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیلزدگان سیستان و بلوچستان مراقب حمله گاندوها باشند

سیلزدگان سیستان و بلوچستان مراقب حمله گاندوها باشند