مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 13:102023-07-20سياسي

مقام معظم رهبری زبان فارسی را یکی از ارکان هویت ملی می دانند


مقام معظم رهبری درحوزه زبان فارسی نگرانی دارند و زبان فارسی را یکی از ارکان هویت ملی و زبان دین می دانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، بیست و دومین نشست از سلسله نشست های زبان شناخت با موضوع هویت و زبان فارسی؛ چالش ها، راهکارها به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری و با حضور اکبر بابایی، مدیر مؤسسه مطالعات ملی و مهدی صالحی، مجری کارشناس، یکشنبه 25 تیر 1402 در سالن 407 حوزه هنری برگزار شد.

مهدی صالحی در ابتدای این نشست زبان را یک محور راهبردی در حوزه هویت عنوان کرد و گفت: بحث ملت سازی در حوزه زبان شکل می گیرد و این محور در برابر برخی تغییرات سیاسی ایستادگی کرده و توانسته تغییرات هویتی را معقول کند.

وی ادامه داد: همه دنیا ناگزیر از تغییرات هویتی هستند اما این محور که هویت سرعت تغییرات را می گیرد، برای کسانی که در صدد ایجاد تغییرات هویتی هستند توجه برانگیز است.

صالحی در ادامه با اشاره به اینکه زبان فارسی از هجوم های سهمگین فرهنگی جلوگیری کرده و سیل ها را تبدیل به جویبارهای کوچکی کرده افزود: دشمنان و رقبای فرهنگی ما و متدینین به دید جهانی سازی با محور زبان مشکل دارند و حضور زبان برای شان دردسرساز است و می دانند که با یک شعر، یک سرود، یک اتفاق زبانی و یا یک پیام ممکن است تمام نقشه های شان به هم بریزد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام معظم رهبری زبان فارسی را یکی از ارکان هویت ملی می دانند

مقام معظم رهبری زبان فارسی را یکی از ارکان هویت ملی می دانند