مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 21:552023-07-09بين الملل

گفت وگوی تلفنی اردوغان و بایدن


دفتر ریاست جمهوری ترکیه از گفت وگوی تلفنی رجب طیب اردوغان و همتای آمریکایی اش درباره تحویل جنگنده های F-16، عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا و عضویت سوئد در ناتو خبر داد.

- دفتر ریاست جمهوری ترکیه از گفت وگوی تلفنی رجب طیب اردوغان و همتای آمریکایی اش درباره تحویل جنگنده های F-16، عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا و عضویت سوئد در ناتو خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دفتر ریاست جمهوری ترکیه یکشنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد که اردوغان و بایدن درباره وضعیت عضویت اوکراین و سوئد در ناتو، تحویل جنگنده های F-16 و روند عضویت کامل ترکیه در اتحادیه اروپا به صورت تلفنی رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده است: روسای جمهور آمریکا و ترکیه توافق کردند که در نشست ناتو با یکدیگر دیدار و در مورد روابط دو کشور گفت وگو کنند.

ریاست جمهوری ترکیه افزود: اردوغان در گفت وگوی تلفنی خود با بایدن بر تمایل آنکارا برای احیای روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا تأکید کرد.

در این بیانیه همچنین آمده که اردوغان از رهبران کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا پیامی واضح و قوی برای حمایت از پیوستن ترکیه به اتحادیه ارائه کنند.

ماه گذشته (خرداد 1402) نیز جو بایدن رییس جمهوری ایالات متحده در تماس تلفنی با اردوغان از آنکارا خواست تا از مخالفت خود با پیوستن سوئد به ناتو دست بردارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تلفنی اردوغان و بایدن

گفت وگوی تلفنی اردوغان و بایدن