مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 12:502023-07-20اقتصادي

روستای 12 هزار نفری در انتظار شهرشدن/مطالبه اهالی«دهقاید»محقق شود


روستای دهقاید با 12 هزار نفر جمعیت یکی از بزرگترین روستاهای کشور است که مطالبه اهالی این روستا برای تبدیل شدن به شهر تاکنون محقق نشده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: دهقاید روستایی با 12 هزار نفر در نزدیکی شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان استان بوشهر است که طی سال های اخیر با افزایش چشمگیر جمعیت روبرو بوده است.

سال ها است که اهالی این روستای بزرگ که از نظر جمعیت یکی از بزرگترین روستاهای کشور محسوب می شود، مطالبه تبدیل شدن به شهر را دارند ولی این خواسته تاکنون محقق نشده است.

تبدیل شدن به شهر علاوه بر اینکه باعث استقرار امکانات جدید و حضور ادارات مستقل می شود، نقش مهمی در افزایش میزان اعتبارات برای توسعه و رفع مشکلات اهالی خواهد داشت.

با توجه به نزدیکی دهقاید به مرکز شهرستان یعنی برازجان، یکی دیگر از پیشنهادها، الحاق این روستا به شهر برازجان است که البته این اقدام خواسته اهالی روستا را برآورده نمی کند و مخالفان فراوانی دارد.

در شرایطی که بسیاری از روستاها در سطح کشور با جمعیت 2 یا سه هزار نفر هم به شهر تبدیل شده اند، روستای دهقاید که جمعیت چند برابر آنها دارد هنوز به حق خود نرسیده و مطالبه مردم روستاها تکرار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای 12 هزار نفری در انتظار شهرشدن/مطالبه اهالی«دهقاید»محقق شود

روستای 12 هزار نفری در انتظار شهرشدن/مطالبه اهالی«دهقاید»محقق شود