مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 11:452023-07-09فرهنگي

فیلمسازی زنان چه ویژگی هایی دارد؟


مریم بحرالعلومی که با فیلم «شهربانو» در نخستین جشنواره بین المللی فیلم حوا حضور دارد، می گوید: زیست زنانه از نگاه یک فیلمساز زن موشکافانه تر و واقعی تر به تصویر کشیده می شود و این ارتباطی به نگاه فمینیستی ندارد.

- مریم بحرالعلومی که با فیلم شهربانو در نخستین جشنواره بین المللی فیلم حوا حضور دارد، می گوید: زیست زنانه از نگاه یک فیلمساز زن موشکافانه تر و واقعی تر به تصویر کشیده می شود و این ارتباطی به نگاه فمینیستی ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مریم بحرالعلومی، کارگردان فیلم شهربانو به بهانه برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم حوا به تشریح ویژگی های فیلمسازی توسط زنان پرداخت و با بیان اینکه نباید در خلق آثار هنری جنسیت افراد را مد نظر قرار داد گفت: البته فیلمسازان زن در آثار به جزییات، روابط و شخصیت ها که بنیان فیلمنامه در آثار نمایشی را شامل می شود، توجه بیشتری دارند.

همچنین به خاطر عواطفی که زنان دارند سینمای زنان به لحاظ حسی شاید هم ذات پندارانه تر و احساس برانگیزانه تر از سینمای مردانه باشد.

او درباره نگاهی که در سینما دنبال کرده است، افزود: من سینمای اجتماعی زنان را باتوجه به علاقه و دغدغه های شخصی دنبال کرده ام و به معضلات اجتماعی که گریبان گیر زنان و خانواده ها هست، واکنش بیشتری داشته ام و فیلم هایی هم که کارگردانی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلمسازی زنان چه ویژگی هایی دارد؟

فیلمسازی زنان چه ویژگی هایی دارد؟