مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 08:552023-07-12سياسي

پیگیری حقوقی پرونده های قربانیان ترور و جانبازان سلاح های شیمیایی


معاون امور بین الملل قوه قضاییه بر پیگیری حقوقی قضایی پرونده های قربانیان ترور و جانبازان سلاح های شیمیایی در عرصه بین المللی تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در نشست هم اندیشی دبیران تشکل های بانوان شاهد، ایثارگر و مصدومین شیمیایی که با حضور رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بزرگترین قربانی سلاح های شیمیایی در جهان است، گفت: بر اثر به کارگیری سلاح های شیمیایی علیه مردم ایران بیش از 13 هزار نفر شهید و بیش از 100 هزار نفر مجروح و مصدوم شدند که در حال حاضر برخی از جانبازان شیمیایی ما به صورت روزانه به شهادت می رسند.

غریب آبادی در ادامه افزود: اقدامات خوبی در زمینه به تصویر کشیدن جنایات علیه قربانیان سلاح های شیمیایی انجام شده است و بخش اعظم این تلاش ها حاصل فعالیت های تشکل های مردمی است؛ بر این اساس، در تهران موزه صلح راه اندازی شد که محل بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است و هیئت های متعددی از آن بازدید کرده اند.

همچنین در تلاشیم نمایشگاهی در حوزه قربانیان ترور راه اندازی کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به تسلیح رژیم صدام به سلاح شیمیایی از سوی کشورهای غربی، گفت: 16 کشور رژیم صدام را به سلاح شیمیایی تسلیح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری حقوقی پرونده های قربانیان ترور و جانبازان سلاح های شیمیایی

پیگیری حقوقی پرونده های قربانیان ترور و جانبازان سلاح های شیمیایی