مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 11:102023-06-27فناوري

انسداد بیش از 300 سرشماره ارسال کننده لینک های آلوده حاوی فیشینگ


رییس پلیس فتا فراجا از انسداد بیش از 300 سرشماره ارسال کننده لینک های آلوده حاوی فیشینگ با همکاری پلیس فتا، دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سردار وحید مجید رییس پلیس فتا فراجا اعلام کرد: در راستای اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا در خصوص ایمن سازی فضای مجازی و با انجام رصدهای پیش دستانه در سایه تعامل و همکاری سازمانی با دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 300 سر شماره ارسال لینک های آلوده حاوی فیشینگ و بدافزارهای جاسوسی شناسایی و مسدود شد.

این مقام ارشد سایبری ادامه داد: در این راستا، اقدام انتظامی و قضایی علیه مرتکبان در حال اجرا بوده و تعدادی از این متهمان دستگیر شده و به جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی افزود: ارسال پیامک حاوی لینک های آلوده و مخرب یکی از ترفندهای مجرمان سایبری بوده و بیش از 90 درصد پیامک های کلاهبرداری مربوط به سوء استفاده از نام و اعتبار ابلاغ الکترونیک قضایی سامانه ثنا است.

رییس پلیس سایبری کشور به شهروندان توصیه کرد: از بازکردن پیامک های حاوی لینک های آلوده که از طریق سرشماره تلفن های شخصی، پیام رسان های بومی و غیر بومی برای آنها ارسال می شود اکیداً خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انسداد بیش از 300 سرشماره ارسال کننده لینک های آلوده حاوی فیشینگ

انسداد بیش از 300 سرشماره ارسال کننده لینک های آلوده حاوی فیشینگ