مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 09:252023-07-01پزشكي

اجرای مطالعه هم گروهی سلامت سالمندی بوشهر


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه تحقیقات باید جامعه محور بوده و پاسخگوی نیازهای جامعه باشد گفت: مطالعه هم گروهی سلامت سالمندی بوشهر در حال اجراست.

- اکرم فرهادی در حاشیه بازدید از مراکز تحقیقاتی وابسته به پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مطالعه هم گروهی سلامت سالمندی بوشهر از سال 1390 با ورود سه هزار نفر سالمند ساکن در بندر بوشهر آغاز شده و تاکنون سه فاز از آن انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: بر اساس داده های این مطالعه، تاکنون بیش از 60 مقاله و طرح پژوهشی تدوین شده و هم اکنون نتایج آن با همت کارگروه ترجمان دانش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حال تدوین و انتشار است.

دکتر فرهادی اضافه کرد: مطالعه هم گروهی و آینده نگر سلامت سالمندی بوشهر باهدف تعیین عوامل مختلف مؤثر بر سلامت سالمندان و شیوع آن ها باهدف فراهم کردن اطلاعات موردنیاز برای تصمیم گیری پزشکان، سیاست گذاران، مدیران برنامه های بهداشتی و خود سالمندان و برداشتن گام های جدی در جهت پیشگیری از وقوع خطرات ناشی از بروز مشکلات دوران سالمندی و بهبود کیفیت زندگی سالمندان و جلوگیری از تحمیل بار مالی به اقتصاد خانواده ها و جامعه در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طراحی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای مطالعه هم گروهی سلامت سالمندی بوشهر

اجرای مطالعه هم گروهی سلامت سالمندی بوشهر