مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 09:502023-06-03بين الملل

پکن خطاب به ناتو: همه می دانند تهدید واقعی چه کسی است


سفارت چین در نروژ در رد اظهارات دبیرکل ناتو گفت، برای جامعه بین المللی روشن است که «چه کسی تهدید واقعی صلح منطقه و جهان است».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفارت چین در نروژ به اظهارات اخیر دبیرکل ناتو در سفر به اسلو علیه چین، واکنش سفارت پکن در این کشور شمال اروپا را به دنبال داشت.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در جریان سفر به نروژ برای شرکت در نشست وزرای خارجه عضو این ائتلاف نظامی غربی علیه چین گفت که این کشور همسایگان خود را تهدید می کند.

سفارت چین در نروژ با انتشار بیانیه در رد این اظهارات اعلام کرد: چین از ناتو می خواهد از دامن زدن به درگیری های منطقه ای و ایجاد اختلاف و ناآرامی دست بردارد .

بنا بر گفته سفارت چین در نروژ، پکن با برچست زدن مکرر ناتو از چین به عنوان یک تهدید، شدیدا مخالف است.

در ادامه بیانیه آمده است: ناتو ادعا دارد که یک سازمان منطقه ای و دفاعی است اما اعضای خاص ناتو به طور دائم فراتر از مناطق دفاعی سنتی ناتو گسترش می‎ یابند، به طور مکرر تماس های نزدیک نظامی با کشورهای حوزه آسیا اقیانوسیه برقرار می کنند که منجر به تشدید تنش ها می شود .

سفارت چین در نروژ خطاب به ناتو افزود: برای جامعه بین المللی روشن است که تهدید واقعی برای صلح منطقه ای و جهانی چه کسی است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن خطاب به ناتو: همه می دانند تهدید واقعی چه کسی است

پکن خطاب به ناتو: همه می دانند تهدید واقعی چه کسی است