مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 16:502023-06-07اقتصادي

وضعیت جرایم رانندگی در ایران و جهان


در فرانسه میانگین درآمد در پایتخت حدود 2500 دلار است و مبلغ 500 تا 3000 دلار جریمه برای رانندگی در حالت مستی تعیین شده که معادل یک پنجم تا تمام درآمد ماهانه یک شهروند فرانسوی است! جریمه همین تخلف در کشورمان 200هزار تومان است! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، تسنیم نوشت: آیا جریمه های رانندگی، بازدارنده است؟ این سؤالی است که سال ها از سوی کارشناسان امور انتظامی مطرح شده است، اما تا به امروز پاسخ روشنی به آن داده نشده است تا جایی که بار ها پلیس راهور خواستار افزایش مبلغ جریمه های رانندگی شده، اما با مخالفت دیگر مسئولان مواجه شده است، این مخالفان البته دلایل مخصوص خود را نیز دارند.

اگرچه اقداماتی نظیر فرهنگ سازی و ارتقای اجتماعی رفتار رانندگان کنار جرائم رانندگی، می تواند زمینه را برای کاهش وقوع تخلفات فراهم کند، اما با این حال، به نظر می رسد که وضعیت تورمی در کشور کار را به جایی رسانده است که مبالغ قبوض جریمه، دیگر کارکرد و جنبه بازدارندگی حداقلی خود را از دست داده اند و جریمه های 30 و 50 هزار تومانی دیگر نمی توانند برای برخی رانندگان بازدارنده باشند یا سهمی در کاهش تخلفات ایفا کنند.

بازدارندگی یا کسب درآمد؛ مسئله کدام است؟همین مسئله باعث شده است مجدداً بحث افزایش مبالغ جریمه، تبدیل به موضوع داغ این روز های کشور شود، موافقان این طرح معتقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت جرایم رانندگی در ایران و جهان

وضعیت جرایم رانندگی در ایران و جهان