مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 23:452023-06-11سياسي

ادامه روند انتقال زندانیان افغانستان از ایران


معاون سفارت افغانستان در تهران که برای مرحله جدید انتقال زندانیان در جمهوری اسلامی ایران به افغانستان به پل ابریشم، مرز بین دو کشور در ولایت نیمروز سفر کرده، - از انتقال 100 زندانی جدید به افغانستان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، محمد علیم نورانی، معاون سفارت افغانستان در تهران که به نقطه مرزی با ایران در پل ابریشم در ولایت نیمروز سفر کرده، در گفت وگو با این خبرگزاری از تحویل گرفتن 100 زندانی افغانستان از مقام های مسئول جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

وی خاطرنشان کرد که روند تحویل گرفتن و انتقال زندانیان افغانستان در ایران همچنان ادامه دارد و روز چهارشنبه، 24 خرداد نیز احتمالا بیش از 200 زندانی دیگر در مرز دوغارون( اسلام قلعه) در هرات نیز تحویل امارت اسلامی خواهد شد.

به گفته نورانی، پیش از این و در دوره های گذشته، 884 زندانی افغان در ایران به افغانستان منتقل شدند که با حساب 100 زندانی منتقل شده امروز یک شنبه، 21 خرداد، تعدادشان به 984 تن می رسد.

این در حالی است که صبح امروز، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و رییس کمیته انتقال محکومان جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد 101 زندانی افغانستانی از ایران به کشورشان مسترد شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه روند انتقال زندانیان افغانستان از ایران

ادامه روند انتقال زندانیان افغانستان از ایران