مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 16:052023-06-10اقتصادي

30 هزار بافنده فرش دستباف در قم مشغول فعالیت هستند


رییس سازمان صمت قم از فعالیت 30 هزار بافنده فرش دستباف در استان خبر داد و گفت: 20 درصد از صادرات فرش دستباف کشور متعلق به قم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اکبر ابدالی ظهر شنبه در مراسم روز ملی فرش و تجلیل از فعالان فرش دستباف اظهار داشت: فرش دستباف ابریشم قم از جمله نمادهای هنر و صنعت استان و کشور است.

رییس سازمان صمت قم عنوان داشت: هر چند که نمی توان آمار دقیقی از میزان صادرات فرش دستباف ارائه کرد اما بر اساس آمارهایی که در خصوص صادرات فرش دستباف از کشور ارائه می شود، سالانه بالغ بر 70 میلیون دلار از محل فرش دستباف کشور نصیب کشور می شود که از این میزان 20 درصد از آن برای استان قم است.

ابدالی عنوان داشت: سازمان صمت استان قم طی توافق نامه ای با مراکز دانشگاهی به دنبال جذب ایده ها در زمینه فرش دستباف است تا بتوان با استفاده از دانش روز تحول و رونق روز افزونی به این صنعت داده شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان داشت: اتحادیه دستباف قم تلاش های خوبی برای ارتقا جایگاه این صنعت در استان انجام داده است و این اتحادیه عملکرد موفقی در بین اتحادیه های کشور داشته است.

وی عنوان داشت: بیش از 30 هزار بافنده فرش زیر نظر اتحادیه فرش دستباف در استان قم مشغول به فعالیت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 هزار بافنده فرش دستباف در قم مشغول فعالیت هستند

30 هزار بافنده فرش دستباف در قم مشغول فعالیت هستند