مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 11:562023-06-11سياسي

زنجان، پایتخت صنایع فلزی ایران


سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به اینکه 299 رشته در حوزه صنایع دستی در کشور فعال است، اظهار داشت: در این راستا 55 رشته در حوزه صنایع دستی در استان زنجان شناسایی و فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان  با بیان اینکه 11 شهر جهانی  در حوزه صنایع دستی داریم که زنجان از این موضوع مستثنا نیست(زنجان شهر جهانی ملیله)، تصریح کرد: پایه ملیله نقره است و دارای ارزش افزوده فراوانی است.

وی با بیان اینکه در مجموع 16 هزار هنرمند  در حوزه صنایع دستی در سطح استان زنجان فعال هستند، اضافه کرد: در این راستا 700 کارگاه فعال داریم.

صفوی با بیان اینکه از مجموع 16 هزار هنرمند یک هزار و  200 هنرمند دارای بیمه هستند، افزود: سال گذشته 400 نفر برای بیمه معرفی شدند، اما 6 سال موضوع بیمه به دلیل اعتباراتی که تخصیص پیدا می شد متوقف شد، این در حالی است که در حال حاضر بودجه ای که اختصاص پیدا می کند سرانه ای هم برای استان ها لحاظ می کنند.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به پرداخت تسهیلات برای فعالان این حوزه ادامه داد: سال قبل از تبصره 16 و 18  و نهایتا برای مشاغل خانگی  تسهیلات خوبی در حدود 800 میلیارد ریال در راستای حمایت از هنر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجان، پایتخت صنایع فلزی ایران

زنجان، پایتخت صنایع فلزی ایران