مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-10اقتصادي

راهکار مسئولان کشاورزی آرژانتین برای افزایش 5 برابری تولید در کشت دیم


مسئولان کشاورزی آرژانتین به راهکاری رسیده اند که می تواند تولید در زمین های دیم را تا 5 برابر افزایش دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رشد روزافزون جمعیت و نیاز به مواد غذایی در کنار خطرپذیری طبیعی بالای تولید کشاورزی از مسائل مهمی است که باید برای برون رفت از آن­ها روش­های نوین و مؤثری یافت.

یکی از راهکارهای مؤثر جهت افزایش بهره­ وری و دستیابی به کشاورزی پایدار، به کارگیری سامانه­ های کشاورزی حفاظتی است؛ کشاورزی حفاظتی در طی سالهای اخیر به دلایل افزایش بهره ­وری و عملکرد بیشتر مزارع، کاهش هزینه تولید و بهبود سودآوری، انعطاف­ پذیری بیشتر در برابر تنش­های محیطی و زیستی، به حداقل رساندن فرسایش و تخریب خاک، ایجاد سلامت برای خاک و سازگاری با تغییرات اقلیمی و کاهش اثرات آن ها، به یک سامانه در حال رشد سریع در جهان تبدیل شده است.

آرژانتین به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در حوزه کشاورزی حفاطتی، از کشورهای واقع در قاره آمریکای جنوبی با جمعیتی بالغ بر 44 میلیون نفر است و از منابع طبیعی بسیار مطلوبی برای تولید محصولات کشاورزی برخوردار است.

اراضی وسیع قابل کشت که با آب وهوای معتدل، بارندگی مناسب و قرار گرفتن در مجاورت بنادر با دسترسی مناسب باربری دریایی و کشتیرانی تلفیق شده، شرایط مناسبی برای توسعه کشاورزی به­ خصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکار مسئولان کشاورزی آرژانتین برای افزایش 5 برابری تولید در کشت دیم

راهکار مسئولان کشاورزی آرژانتین برای افزایش 5 برابری تولید در کشت دیم