مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 08:352023-06-07اقتصادي

روستاهای حاشیه سد گتوند خوزستان زیر آب رفتند


آب دریاچه سد گتوند که از ابتدای امسال کم کم بالا آمده بود، حالا به بیشترین میزان خود رسیده و روستاهای «پابرآفتاب»، «تنگ هلیل»، «رگ هلیل»، «گل انبار»، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، نادره وائلی زاده در روزنامه اعتماد نوشت: سد گتوند باز هم روستا های اطرافش را بلعید.

6 روستا در شهرستان لالی و 2 روستا در شهرستان مسجدسلیمان در شمال خوزستان، در حالی قربانی بلندترین سد روی رودخانه کارون شده اند که هنوز پولی بابت زمین و خانه های شان از وزارت نیرو دریافت نکرده اند.

 آب دریاچه سد که از ابتدای امسال کم کم بالا آمده بود، حالا به بیشترین میزان خود رسیده و روستاهای پابرآفتاب ، تنگ هلیل ، رگ هلیل ، گل انبار ، چال ناک ، چم لوند ، تلخاب تاجدین و پرنوشته را در دو طرف دریاچه سد، به زیر آب برده است.

 تصاویری که به اعتماد رسیده، نشان می دهد که آب در حال بالا آمدن در روستاهای مسجدسلیمان است و اهالی در حال نقل مکان هستند.

آب تا سقف بعضی از خانه ها رسیده و در حال وارد شدن به خانه هایی است که در قسمت های بالادست تر قرار دارند.

سد گتوند که یکی از گران ترین و پرحاشیه ترین طرح های وزارت نیرو است، در 10 کیلومتری گتوند قرار دارد و از 12 سال پیش در زمان افتتاحش، بیشترین هزینه را برای محیط زیست، رودخانه کارون و روستا های اطرافش به همراه داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستاهای حاشیه سد گتوند خوزستان زیر آب رفتند

روستاهای حاشیه سد گتوند خوزستان زیر آب رفتند