مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 22:202023-06-17اقتصادي

اجرای طرح بیابان زدایی در 750 هکتار از عرصه های بیابانی زرند


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان از آغاز طرح بیابان زدایی در 750 هکتار از عرصه های بیابانی شهرستان زرند خبر داد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از زرند، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان امروز از آغاز طرح بیابان زدایی در 750 هکتار از عرصه های بیابانی شهرستان زرند خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف تقویت و افزایش پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش، جلوگیری و تثبیت شن های روان، کنترل هرزآب و کاهش سیلاب به مرحله اجرا درآمده است و مردادماه به اتمام می رسد.

امیر حسن زاده معاون امور قتصادی استاندار کرمان هم عنوان کرد: منطقه زرند یکی از 48 مناطق بحرانی بیابانی به شمار می رود و خوشبختانه اقدامات بسیار ارزنده ای در این منطقه با مشارکت بخش خصوصی و مردم صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی بسیار موثر است، افزود: هرجا که ارتباط مردم و منابع طبیعی فعال بوده موفقیت های بسیار ارزنده ای در پی داشته است.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار شهرستان زرند هم با اشاره به اینکه این شهرستان دارای حدود 468 هزار هکتار عرصه های ملی، 31 هزار هکتار جنگل و طرح دست کاشت ، 79 هزار هکتار بیابانی و کویری است، اظهار داشت: با توجه به بیابانی بودن و با احتساب اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است، حدود 3 هزار هکتار کانون بحرانی وجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح بیابان زدایی در 750 هکتار از عرصه های بیابانی زرند

اجرای طرح بیابان زدایی در 750 هکتار از عرصه های بیابانی زرند