مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 12:102023-06-21اقتصادي

معرفی 40 رقم بذر هیبرید کاهو بومی شده در اولین رویداد روز مزرعه


رویداد روز مزرعه با هدف معرفی ارقام جدید و متنوع کاهو توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی جهاد دانشگاهی در نظرآباد استان البرز برگزار شد.

- توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی جهاددانشگاهی برگزار شد؛ معرفی 40 رقم بذر هیبرید کاهو بومی شده در اولین رویداد "روز مزرعه" رویداد روز مزرعه با هدف معرفی ارقام جدید و متنوع کاهو توسط مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی جهاد دانشگاهی در نظرآباد استان البرز برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این رویداد که با حضور فعالان، سرمایه گذاران و کارشناسان حوزه بذور و کشاورزی برگزار شد، برگزاری رویداد معرفی دستاوردهای طرح فناورانه تولید بذور هیبرید سبزی و صیفی و ارقام متنوع و جدید کاهو در مزرعه نمایشی صورت گرفت.

دکتر رضا آذربایجانی، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، هدفگذاری این فعالیت ها را در راستای چند راهبرد کلان کشور برای ارتقای امنیت غذایی، امنیت سلامت و اقتصادی برشمرد و گفت: امروز پس از چند سال فعالیت تحقیقاتی و توسعه ای موفق به معرفی 40 رقم بذر کاهوی بومی شدیم که به لحاظ طعم، رنگ، فرم و دیگر خصوصیات ژنتیکی و فنوتیپی متنوع ترین مجموعه از بذور کاهو در کشور است.

وی بیان کرد: این مرکز در قالب طرح های فناورانه، محصولات زیستی بهبود یافته را که مبتنی بر شناسایی منابع ژنتیکی بوده و ارتقا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی 40 رقم بذر هیبرید کاهو بومی شده در اولین رویداد روز مزرعه

معرفی 40 رقم بذر هیبرید کاهو بومی شده در اولین رویداد روز مزرعه