مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 21:402023-05-28پزشكي

90 درصد سرطان های ریه به دلیل استعمال دخانیات است


رییس بیمارستان امید مشهد با هشدار در زمینه ارتباط میان مصرف دخانیات و ابتلا به سرطان گفت: استعمال دخانیات احتمال ابتلا به سرطان ریه را به میزان زیادی افزایش داده و سرطان ریه شایع ترین علت مرگ در اثر سرطان است.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس بیمارستان امید مشهد با هشدار در زمینه ارتباط میان مصرف دخانیات و ابتلا به سرطان گفت: استعمال دخانیات احتمال ابتلا به سرطان ریه را به میزان زیادی افزایش داده و سرطان ریه شایع ترین علت مرگ در اثر سرطان است.

سودابه شهیدثالث در نشست خبری که امروز هفتم خرداد ماه به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه سیگار کشیدن اصلی ترین عامل قابل پیشگیری در ابتلا به سرطان است، اظهار کرد: دود سیگار بیش از 5000 ماده شیمیایی مختلف را آزاد می کند، این مواد شیمیایی وارد خون می شوند و می توانند کل بدن را درگیر کند، به همین خاطر است که سیگار می تواند منجر به بروز انواع مختلفی از سرطان ها شود.

شهید ثالث با بیان اینکه امروزه با وجود افزایش آگاهی افراد از خطرات استعمال تنباکو، متأسفانه استفاده از آن همچنان در ایران و سراسر جهان رواج دارد نسبت به مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات هشدار داد و گفت: با توجه به گزارشات سازمان جهانی بهداشت، سالانه حدود هشت میلیون نفر در سراسر جهان به د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد سرطان های ریه به دلیل استعمال دخانیات است

90 درصد سرطان های ریه به دلیل استعمال دخانیات است