مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 14:552023-06-17اقتصادي

بیابان زایی زندگی عشایر را به مخاطره می اندازد


مدیر کل امور عشایری استان گلستان گفت: افزایش بیابان زایی در مراتع استان زندگی عشایر که تامین کننده مهم گوشت در استان هستند را به مخاطره می اندازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد پرتانی صبح شنبه در دوره آموزشی مقابله با بیابان زایی و خشکسالی که با محوریت نقش و محوریت زنان در مدیریت پایدار سرزمین، برگزار شد، اظهار کرد: عشایر نقش بسیار مهمی در تأمین گوشت قرمز دارند که به دلیل تغییرات اقلیمی، مراتع آنان با خطر خشکسالی مواجه شده است.

وی افزود: جامعه زنان عشایری نیز نقش پر رنگی در دامداری دارند و چنانچه اقتصاد آنان به دلیل خشکسالی دچار مشکل شود ما یک نیروی کار مهم و مولد را از دست خواهیم داد.

پرتانی گفت: چنانچه برنامه های مقابله با بیابان زایی انجام نشود تولید عشایر را از دست می دهیم که ضربه بزرگی به امنیت غذایی استان می زند.

وی ادامه داد: چهار هزار و 200 خانوار عشایر در 350 هزار هکتار از مراتع مستقر هستند که حفظ مراتع آنان نیاز به حمایت جدی دارد.

پرتانی بیان کرد: با حذف ارز ترجیحی، هزینه تولید یک کیلوگرم دام زنده از دو هزار و 600 تومان به 12 هزار و 500 تومان افزایش پیدا کرد و این به آن معنی است که در سال گذشته هزینه یک کیلوگرم دام زنده 110 هزار و 500 تومان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیابان زایی زندگی عشایر را به مخاطره می اندازد

بیابان زایی زندگی عشایر را به مخاطره می اندازد