مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 11:102023-06-10اجتماعي

کارآفرینی بانوی بلوچ برای 30 نفر با استفاده از هنر سوزن دوزی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوزن دوزی، هنر دست زنان بلوچی است که از کودکی این هنر را از مادران خود می آموزند و از آن برای تزیین انواع لباس، - بانوی هنرمند بلوچ با تکیه بر هنر سوزن دوزی برای خود و ده ها بانوی دیگر اشتغال آفرینی و درآمدزایی ایجاد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سوزن دوزی، هنر دست زنان بلوچی است که از کودکی این هنر را از مادران خود می آموزند و از آن برای تزیین انواع لباس، رومیزی، کیف و .

استفاده می کنند.

راهبر شغلی کمیته امداد در این مورد اظهار کرد: سوزن دوزی و پلیوار دوزی، به ویژه با دوخت اصیل و ظریف آن، میراث ماندگار مردم سراوان است که امروزه بار دیگر احیا شده و مورد توجه قرار گرفته است.

زیتون حسین بر یکی از این زنان بلوچ است که علاوه بر دانش اندوزی و فارغ التحصیل شدن در رشته زبان و ادبیات فارسی، هنر سوزن دوزی را نیز آموخته و با کمک آن، برای خود و ده ها بانوی دیگر اشتغال آفرینی کرده است.

در ابتدا گمان نمی کردم که کارهایم این قدر مورد استقبال قرار گیرد و برای سرگرمی کار می کردم، اما وقتی استقبال اطرافیان را دیدم، این شجاعت و اعتماد به نفس در من به وجود آمد که بتوانم سفارش قبول کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارآفرینی بانوی بلوچ برای 30 نفر با استفاده از هنر سوزن دوزی

کارآفرینی بانوی بلوچ برای 30 نفر با استفاده از هنر سوزن دوزی