مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 16:362023-06-06اقتصادي

مبارزه با آفت ملخ در 1000 هکتار از اراضی کشاورزی چهامحال و بختیاری


فرشید شبانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: طی چند روز گذشته با بسیج امکانات و انجام عملیات سم پاشی در مزارع فلارد جمعیت آفت ملخ مراکشی مهار شد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آفت ملخ مراکشی از مراتع بالادست وارد مزارع شده بود.

وی افزود: این نوع آفت دارای 2 فاز انفرادی و مهاجر است و در حالت عادی در همه مراتع و مزارع یافت می شود اما امسال به دلیل شرایط جوی، پوشش برف، رطوبت نسبی بالا و کاهش تلفات در مرحله تخم ریزی با افزایش جمعیت روبه رو و وارد فاز مهاجر شده و از مراتع وارد مزارع شده است.

شبانی با اشاره به اینکه کارشناسان منابع طبیعی این افزایش جمعیت را باید در مراحل اولیه گزارش می کردند، اضافه کرد: به محض مشاهده آفت ملخ مراکشی در حاشیه مزارع سم پاشی مناطق مورد نظر به سرعت انجام شد و هم اکنون جمعیت آفت کنترل شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در مناطق دیگر استان از این نوع آفت وجود نداشته باشد، اظهار داشت: اما قطعا در مزارع برنج لردگان و اردل و مناطقی از کوهرنگ مانند سال های گذشته با آفت ملخ مبارزه شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه در 600 تا یک هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی استان مبارزه با آفت ملخ انجام می شود و امسال هم پیش بینی می کنیم این مبارزه در ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت ملخ در 1000 هکتار از اراضی کشاورزی چهامحال و بختیاری

مبارزه با آفت ملخ در 1000 هکتار از اراضی کشاورزی چهامحال و بختیاری