مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 11:302023-05-29بين الملل

واکنش رسانه های آمریکایی به پیروزی اردوغان/ ترکیه از غرب دور شد


رسانه های مطرح آمریکایی ضمن ارزیابی پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، این پیروزی را نشانه تقویت احساسات ملی گرایانه و لغو تبعیت از آمریکا در ترکیه قلمداد کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، روزنامه ها و شبکه های خبری مطرح آمریکایی انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را دلیلی بر تقویت احساسات ملی گرایانه و لغو تبعیت از آمریکا در این کشور دانستند.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد: اردوغان موفق شد بزرگترین چالش سیاسی دوران حرفه ای خود را پشت سر بگذارد که به او فرصتی خواهد داد تا پنج سال دیگر برای سیطره بر ترکیه، با متحدان غربی خود مبارزه کند.

این روزنامه افزود: اردوغان در طول دوران حیات سیاسی خود از بحران ها برای گسترش قدرتش و قرار گرفتن در مرکز تصمیم گیری های اصلی سیاست داخلی، خارجی و اقتصادی استفاده کرد و روابط او با واشنگتن به ویژه پس از لغو توافقنامه تجهیز آنکارا به جنگنده F-35، همچنان با مسیر دشواری مواجه است.

روزنامه واشنگتن پست هم نوشت: پیروزی اردوغان نشان دهنده قدرت وفادارترین حامیان او است که بسیاری از آنها مسلمانان محافظه کار هستند و به نقطه عطفی و نیروی پایدار در سیاست ترکیه تبدیل شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش رسانه های آمریکایی به پیروزی اردوغان/ ترکیه از غرب دور شد

واکنش رسانه های آمریکایی به پیروزی اردوغان/ ترکیه از غرب دور شد