مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 14:202023-06-18سياسي

ویژگی های قائم و منتظر در نگاه امام جواد علیه السلام


کارشناس مذهبی با شاره به تلاش های امام جواد (ع) در تبیین جایگاه مهدویت به بیان ویژگی های قائم و منتظر از منظر این امام عزیز پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس امام محمدبن علی الرضا علیهماالسلام، ملقب به جوادالائمه، فرزند امام رضا علیه السلام و نهمین امام شیعیان است.

شخصیتی که امام رضا علیه السلام او را مولودی بابرکت نامید، ولی سرانجام دسیسه های معتصم عباسی و همراهی ام الفضل، دختر مأمون عباسی، کارگر افتاد و به امام جواد علیه السلام، زهری خوراندند و همان زهر باعث شهادت حضرت در آخرین روز ماه ذی القعده سال 220 هجری قمری شد.

برای آشنایی بیشتر با شخصیت آن امام عزیز دقایقی با حجت الاسلام محمدهاشم شفیعی پژوهشگر اهل بیت (ع) به گفت وگو نشستیم که در ادامه تقدیم می شود.

امام زمان در کلام امام جواد علیه السلام شفیعی با بیان اینکه شخصیت امام جواد علیه السلام در دورانی قرار داشتند که برای تبیین امامت و جلوگیری از انحراف جامعه، شروع به تبیین مسائل گوناگون؛ به خصوص مسئله مهدویت کردند، گفت: امام جواد علیه السلام در جواب حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در مورد قیام آخرین ذخیره خدا، بعد از اینکه همه اهل بیت را قیام کننده به امر خدا و هدایت کننده به دین خدا معرفی می کند، می فرماید: و لَکِنَّ الْقَائِمَ الَّذِی یُطَهِّرُ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویژگی های قائم و منتظر در نگاه امام جواد علیه السلام

ویژگی های قائم و منتظر در نگاه امام جواد علیه السلام