مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 13:402023-06-19اجتماعي

افت سطح آب های زیر زمینی عامل فرونشست های دشت سمنان


مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای سمنان از مرمت و بازسازی ایستگاه های شبکه سنجش آب های زیرزمینی مربوط به چاههای مشاهده ای واقع در دشت سمنان خبر داد.

- مهران محمودی 29 خردادماه در حاشیه بازدید از این چاه های مشاهده ای اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در سال های اخیر بسیاری از دشت های کشور از جمله سمنان با آن مواجه است بحث فرونشست زمین به خاطر افت سطح آب های زیر زمینی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان سمنان با مشکل افت سطح آبهای زیرزمینی و به تبع آن، فرونشست زمین مواجه هستیم گفت: چاه های مشاهده ای(پیزومترها) در اثر فرونشست زمین دچار آسیب و یا تخریب شده اند.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای سمنان درباره چاه های مشاهده ای(پیزومترها) این دشت خاطرنشان کرد: برای پایش آبهای زیرزمینی در نقاط مختلف دشت، پیزومترهایی وجود دارد که با آماربرداری از اینها به صورت منظم اطلاعات آبهای زیرزمینی اخذ و تحلیل می شود.

محمودی گفت: به غیر از این پیزومترها، منابع انتخابی کمی و کیفی نیز وجود دارند و از این طریق مسائل کمی و کیفی آبهای زیرزمینی بررسی و در اختیار مراجعی که نیاز به تصمیم گیری دارند قرارداده شده و بر اساس این اطلاعات برنامه ریزی لازم انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افت سطح آب های زیر زمینی عامل فرونشست های دشت سمنان

افت سطح آب های زیر زمینی عامل فرونشست های دشت سمنان