مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 12:322023-05-29سياسي

تاریخ دست تحریف گران را رو کرد


بنا بر اسنادی که اخیرا منتشر شده مرحوم منتظری برخلاف ادعایش درباره پایان جنگ پس از آزادی خرمشهر، خواستار اشغال شهرهای عراق از جمله بغداد بود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- وطن امروز نوشت: یکی از شبهاتی که جریان تحریف همواره روی آن مانور می دهد، بحث ادامه جنگ ایران و عراق پس از فتح خرمشهر است.

در طول سال هایی که از دفاع مقدس می گذرد، برخی شخصیت ها و گروه های ضدانقلاب یا آنهایی که بعدا در تعارض با انقلاب اسلامی حرکت کردند، با هدف تخریب و تخطئه جمهوری اسلامی، دلیل ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر را قدرت طلبی جمهوری اسلامی معرفی کرده اند.

نهضت آزادی از جمله این گروه های معارض با انقلاب اسلامی است که از همان ابتدا روی مقصر جلوه دادن جمهوری اسلامی در جنگ 8 ساله تحمیلی متمرکز شده است.

اما در کنار نهضت آزادی، حسینعلی منتظری که روزی قائم مقام رهبر کبیر انقلاب بود و به خاطر ساده لوحی و حمایت هایش از منافقین و افراد ضدانقلاب توسط امام خمینی عزل شد نیز عامل ادامه پیدا کردن جنگ پس از فتح خرمشهر را عطش جمهوری اسلامی برای کشورگشایی دانسته بود.

  منتظری در جلد نخست کتاب خاطرات خود در صفحه 589 نوشته است: بعد از آزادی خرمشهر، نیروها بویژه ارتش انگیزه کمتری برای ادامه جنگ داشتند، چون می گفتند ما تا حالا جنگ کردیم که دشمن را از کشورمان بیرون کنیم ولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ دست تحریف گران را رو کرد

تاریخ دست تحریف گران را رو کرد