مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 14:402023-06-10فرهنگي

کتاب «وجوه تمایز مکاتب فلسفه سیاسی اسلامی» روانه بازار نشر شد


کتاب «وجوه تمایز مکاتب فلسفه سیاسی اسلامی» اثر مرتضی یوسفی راد است که در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و منتشر شده است.

- کتاب وجوه تمایز مکاتب فلسفه سیاسی اسلامی اثر مرتضی یوسفی راد است که در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کتاب وجوه تمایز مکاتب فلسفه سیاسی اسلامی اثر مرتضی یوسفی راد است که در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در 362 صفحه به چاپ رسید.

مکاتب سیاسی اسلامی و فلاسفه آن به نحو سلبی و ایجابی با محیط فکری - فرهنگی و سیاسی - اجتماعی خود ارتباط برقرار نموده و در مسئله ذهنی خود از آنها متأثر بوده اند و متناسب با نوع مسائل زمانه خود با محیط بیرون تعاملات مستقیم و غیر مستقیم داشته و به ازای نوع اقتضائات محیط بیرونی و به میزان تأثیرپذیری از مبانی دینی و از مکاتب فلسفی پیشین (فلسفه یونانی و نوافلاطونی و ایران قدیم و مشرق زمین و…) ماهیت متفاوت یافته و از یکدیگر متمایز شده اند.

در این اثر نشان داده شده است که در حوزه عمل و زندگی سیاسی می توان از مکاتب چهارگانه فلسفه سیاسی اسلامی (فلسفه سیاسی مشاء، فلسفه سیاسی اشراق، فلسفه سیاسی تقریبی، و فلسفه سیاسی متعالیه) سخن گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «وجوه تمایز مکاتب فلسفه سیاسی اسلامی» روانه بازار نشر شد

کتاب «وجوه تمایز مکاتب فلسفه سیاسی اسلامی» روانه بازار نشر شد