مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 12:052023-06-03سياسي

اختلاف در تشخیص صلاح و فساد منحصر به زمان حضرت موسی نبود


فرعون چه ویژگی شخصیتی داشت که منشأ فساد او شد و به دنبال این ویژگی شخصیتی، رفتاری را انتخاب کرد که موجب هلاکتش شد؟ - است که در تاریخ 1395/08/26، مطابق با هجدهم محرم 1438 ایراد کرده اند: بحث ما در جلسات گذشته درباره داستان حضرت موسی علی نبیناوآله وعلیه السلام و فرعون بود.

بر اساس آیاتی از سوره قصص، گفتیم که فرعون یک ویژگی شخصیتی داشت که منشأ فساد او شد و به دنبال این ویژگی شخصیتی، رفتاری را انتخاب کرد که موجب هلاکتش شد؛ إِنَّ فِرْعَوْنَ عَلَا فِی الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِیَعًا یَسْتَضْعِفُ طَائِفَهً مِّنْهُمْ یُذَبِّحُ أَبْنَاءهُمْ وَیَسْتَحْیِی نِسَاءهُمْ إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ .

[1] به طور طبیعی ابتدا یک ویژگی در روح انسان پیدا می شود و به دنبال آن به کار خوب یا بدی اقدام می کند؛ رفتاری که برای ارضای آن خواسته و تحقق آن هدفش مفید باشد.

در ادامه آیه خداوند جمله ای می آورد که در واقع تعلیلی برای رفتار فرعون است.

می فرماید: إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ.

هم چنین در اواخر سوره بعد از این که داستان بنی اسراییل را نقل می کند، به مناسبت به داستان قارون می پردازد و می فرماید: تِلْکَ الدَّارُ الْآخِرَهُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِینَ لَا یُرِیدُونَ عُلُوًّا فِی الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا ؛[2] سعادت ابدی برای کسانی است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف در تشخیص صلاح و فساد منحصر به زمان حضرت موسی نبود

اختلاف در تشخیص صلاح و فساد منحصر به زمان حضرت موسی نبود