مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 16:352023-06-21اقتصادي

گردشگری عشایری در قزوین تقویت شود


سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین گفت: نحوه معیشت و زیست، سنت ها و آداب و رسوم عشایر قزوین جاذبه گردشگری است که باید تقویت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غلامحسن اسلامی صدر در جلسه شورای عشایری شهرستان قزوین که در سالن جلسات فرمانداری با حضور افشار معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار برگزار شد، با اشاره به کاهش جمعیت عشایر قزوین تصریح کرد: زندگی عشایر با طبیعت و زمین عجین شده است و ما باید زیرساخت های لازم برای زندگی این افراد را فراهم و منابع طبیعی موجود را احیا کنیم.

وی افزود: عشایر نقش پررنگی در تأمین مواد پروتیینی به ویژه گوشت قرمز و سایر فرآورده های دامی دارند و هر 6 ماه به منظور چرای دام به مناطق مستعد چرا کوچ می کنند، یکی از مشکلاتی که ممکن است زندگی آن ها را به خطر بیندازد چرای دام های غیربومی در محل زندگی عشایر است که باید مدیریت شود؛ همچنین در این حوزه باید نهاده برای دام ها در نظر بگیریم.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین بیان کرد: نحوه معیشت و زیست، الگوی سکونت، سنت ها و آداب و رسوم، طبیعت منحصر به فرد و ویژگی راه های ایلی از جمله جاذبه های دیدنی شیوه زندگی عشایر است که می توان براساس آن گردشگری عشایر را در قزوین ایجاد و تقویت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری عشایری در قزوین تقویت شود

گردشگری عشایری در قزوین تقویت شود