مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 18:002023-06-07بين الملل

راز عجیب ارزشمندترین سنگ کره زمین فاش شد


استفاده از شبیه سازهای بسیار دقیق ابررایانه ای برای شبیه سازی حرکات زمین شناسی کره زمین، پیامدهای بسیار بزرگی در استخراج های صنعتی خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرآنلاین نوشت: الماس ها معمولا طی میلیاردها سال در فاصله 160 کیلومتری سطح پوسته زمین شکل می گیرند و در فوران های کمیبرلیت (نوعی سنگ آذرین) به سطح پوسته زمین پرتاب می شوند.

در طول دهه ها دانشمندان درباره موتورهای زمین شناسی که گرما را از هسته زمین به سمت سطح آن منتقل کرده و باعث ایجاد این فوران ها می شوند، تردیدهای زیادی داشتند.

حالا آنها در بررسی های جدید از مدل های ژئودینامیکی طراحی شده توسط ابررایانه ها استفاده می کنند که این مدل ها فعالیت فوران های کیمبرلیت را در 200 میلیون سال گذشته با دقتی بالا ثبت کرده اند.

الماس ها چطور تشکیل می شوند؟ برای تشکیل الماس به سه چیز نیاز است: فشار، گرما و زمان زیاد.

این سه فاکتور به آسانی در لایه گوشته زمین یافت می شوند ( لایه ای که سوپ داغ زمین نامیده می شود و بین هسته و پوسته زمین قرار دارد.

) اما اگر این سنگ های ارزشمند در عمق 160 کیلومتری سطح زمین تشکیل می شوند، چطور از معادن روی سطح زمین و جواهر فروشی های سراسر دنیا سر در می آورند؟ در طول دهه ها، دانشمندان می دانستند که فوران های آتشفشانی یک سنگ آذرین به نام کیمبرلیت، احتمالا حاوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز عجیب ارزشمندترین سنگ کره زمین فاش شد

راز عجیب ارزشمندترین سنگ کره زمین فاش شد