مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 14:502023-06-12اقتصادي

غفلت از ظرفیت های ارزآوری صنایع دستی


ظرفیت های خوب تجاری، اقتصادی و بازار هدف فعال، فرصت خوبی برای صادرات محصولات و تولیدات صنایع دستی فراهم کرده تا ضمن اقتصادی سازی این بخش، - فرهنگ و هنر ایران نیز به دنیا معرفی شود.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- بهرام قربانپور: دست سازه ها تعبیر دیگر صنایع دستی است و در واقع آمیختگی صنعت و سنت را نمایان می کند.

بشر از آغاز خلقت برای حیات و بقای خویش ناگریز دست به دامان سازه های دستی شده و حتی امروزه که تکنولوژی و پیشرفت با سرعت نور در حرکت است همچنان سازه های دستی جایگاه، جذابیت و علاقه مندان خودش را دارد.

سازه های دستی که با ظرافت و تیزبینی خاص به یک اثر هنری تبدیل می شود برخاسته از ذائقه، نگرش، فرهنگ و تمدن یک مرز و بوم است.

ایران از دیرباز خاستگاه دست سازه ها و صنایع دستی در جهان است و اگر بگوییم قطب صنایع دستی جهان است شاید بیراه نگفته ایم؛ به دور از هرگونه اغراق و بزرگ نمایی، ایران با داشتن بیشترین سهم از دست سازه ها و آثار ارزشمند صنایع دستی در جهان به عنوان دهکده صنایع دستی و دست سازه های دنیا شناخته می شود اما در کنار همه این توانمندی ها و جایگاه فاخر در این عرصه، هنوز نتوانسته از این فرصت بسیار ارزشمند، استفاده های اقتصادی ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غفلت از ظرفیت های ارزآوری صنایع دستی

غفلت از ظرفیت های ارزآوری صنایع دستی