مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 09:202023-06-10اقتصادي

تالاب گاوخونی دوباره لب تر کرد


روان آب های ناشی از بارندگی 18 خرداد به سمت تالاب بین المللی گاوخونی هدایت و بخشی از شمال این تالاب خشکیده پس از سه ماه آبگیری شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر گفت: بر اساس بررسی های اولیه میدانی، میزان آبگیری و یا افزایش رطوبت موقتی و بسیار محدود و لکه ای تالاب ناشی از بارندگی های اخیر موجب تأخیر در خشک شدن کامل تالاب می شود.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه گاوخونی در سال های گذشته حقابه ای از حوضه زاینده رود دریافت نکرده است، این روان آب به تأخیر در غبار خیزی آن کمک می کند.

اما هوای گرم تابستان و ورود آب زاینده رود این آب را نیز سریع تبخیر خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، این دومین جریان روانآبی است که در سال آبی جاری (1401-1402) به بخشی از عرصه 47 هزار هکتاری تالاب گاوخونی می رسد.

پیش از این در 27 بهمن 1401 و در پی طغیان رودخانه شور دهاقان و سرریز آن به رودخانه زاینده رود آب به سمت تالاب گاوخونی هدایت شد که تا نیمه اسفند ماه سال گذشته در پی 2 بار رهاسازی آب میان حوضه ای (رودخانه شور) حدود هفت میلیون مترمکعب آب به گاوخونی رسید.

همچنین در هشتم مرداد سال گذشته نیز در پی بارش های مونسون و سیلاب در شرق اصفهان جریان سیلابی کمتر از یک درصد تالاب را آبگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب گاوخونی دوباره لب تر کرد

تالاب گاوخونی دوباره لب تر کرد